Autorski program nauki języka angielskiego (oraz hiszpańskiego) metodą muzyczno-sensoryczno-ruchową!
Musical Babies to prowadzona od 2003 roku efektywna metoda nauki języka angielskiego od 6 miesiąca życia poprzez piosenki, rymowanki, muzykę klasyczną, ruch, oraz wykorzystanie wszystkich zmysłów.
Ponieważ język poznany muzycznie i „całym ciałem” jest niewymazywalny z pamięci!
Poznaj Musical Babies
Musical Babies to język angielski od kołyski- kiedy dziecko jeszcze nie mówi.
Musical English dla dzieci od 3 l
Najlepszy moment na rozpoczęcie nauki języka obcego to czas, kiedy dziecko jeszcze nie mówi w swoim ojczystym języku. Poznaje wówczas język obcy równocześnie – dokładnie tak samo jak dzieci dwujęzyczne.
Taki właśnie cel przyświeca metodzie Musical Babies i Musical English, przy czym na naszych zajęciach dzieci poznają język angielski całym ciałem, multisensorycznie, poprzez piosenki, rymowanki i bardzo dużo ruchu.
Także poprzez specjalnie dobraną muzykę klasyczną.
Od 2003 roku tysiące dzieci w wielu miastach w Polsce, a także w Hiszpanii, Norwegii, Niemczech i Meksyku mają okazję nie tylko do nauki języka obcego, ale także do nabycia narzędzi niezbędnych do efektywnej nauki każdego języka obcego w przyszłości- wsłuchiwania się, wyczulenia na dźwięki, intonację i melodię języka, oraz do eksperymentowania z językiem. Najpierw słuchając, a następnie powoli tworząc najpierw pojedyncze słowa, a następnie zwroty i całe zdania.
Stopniowo i bez stresu- bez nudnego powtarzania słówek, wypełniania podręczników, czy wpatrywania się w ekran.
Dlaczego właśnie przez muzykę?
Język dla ucha to nic innego jak muzyka, ze swoją tonalnością, rytmem i melodią. Dzieci w wieku niemowlęcym mają „słuch absolutny”, czyli naturalną zdolność do słyszenia niezwykle bogatej skali dźwięków, wszystkich istniejących na świecie fonemów, rytmu i melodii języka. Ta wrodzona umiejętność bowiem jest niezbędna w nauce języka ojczystego. Wykorzystując tę zdolność w nauczaniu języków obcych pozwalamy dziecku na rozwinięcie czujności językowej poprzez aktywizację obu półkul mózgowych, wykształcenie procesów percepcyjnych, wyczulenie słuchowe, umiejętność rozróżniania rytmu, tonalności, akcentowania i zmian w intonacji.
Muzyka otwiera przed dziećmi wiele drzwi, także języka. Dzieci wspaniale reagują na piosenki od najmłodszych miesięcy życia, są wyczulone na rytm i łatwo zapamiętują brzmienie słów, na długo przed umiejętnością mówienia. Z taką gotowością dzieci w podobny sposób uczą się języka angielskiego, ponieważ język, który występuje w piosenkach jest o wiele łatwiej przyswajany i trwale zapamiętany, niż w postaci „suchych” słówek i zwrotów. To właśnie poprzez piosenki i rymowanki najłatwiej dziecku poznać i zapamiętać struktury gramatyczne i wyuczyć się nieomal perfekcyjnej wymowy od samego początku nauki. Pamiętajmy, że w tym wieku najważniejsze jest aby proces uczenia się był jak najbardziej dla dziecka przyjemny i aby rozbudzić w nim motywację, oraz zachęcić go do przyszłej nauki w szkole (niestety całkiem nudnej). Wcale nie istotna jest ilość poznanych słówek, ale to, by słowa, zwroty i całe wyrażenia były trwale zapamiętane i aby dziecko wiedziało jak i kiedy ich użyć.
Wszechstronny rozwój językowy
Kurs języka angielskiego dla dzieci Zajęcia Musical English są kontynuacją zajęć Musical Babies dla dzieci powyżej 3 lat. Celem zajęć jest już nie tylko osłuchanie się z językiem angielskim, lecz nauka w sposób aktywny i trwały słów, zwrotów i całych zdań. Dzieciom pomaga pacynka programu- królik Ra-Ra Rabbit. Dzieci mają możliwość używania języka w sposób komunikatywny, są zachęcane do eksperymentowania z nim, rytmizowania, śpiewania, oraz tworzenia własnych rymowanek. Nieodzowne w tym procesie są płyty Musical English, których dziecko aktywnie słucha w domu. Zajęcia są bardzo energiczne, prowadzone w sposób dla dzieci atrakcyjny, efektywny i polisensoryczny. Z ogromną bazą pomocy dydaktycznych. Bez nudnego powtarzania słówek, wypełniania podręczników, czy wpatrywania się w ekran.
Dalej najważniejszym celem zajęć Musical English, podobnie jak Musical Babies jest prawidłowa wymowa i akcent, oraz wykształcenie odpowiedniego stylu uczenia się języka – odmiennego dla każdego dziecka. Także istotnie jest nabycie chęci do uczenia się, oraz do wykorzystania wszystkich dostępnych dzieciom narzędzi, po to, aby uodpornić je na fatalny system nauczania języka angielskiego w szkole. Wówczas bowiem zaczyna się prawdziwy problem. Nauka języka w polskiej podstawówce to w większości nuda, przeładowane, choć bajecznie kolorowe i multimedialne podręczniki, wypełnianie niezliczonych zeszytów ćwiczeń pełnych sztampowych zadań, pisanie sprawdzianów, wkuwanie ogromnej ilości nieadekwatnego, zupełnie niepotrzebnego słownictwa, odtwarzanie, a nie tworzenie języka i wręcz uwstecznianie się, a nie zdobywanie nowych, trwałych kompetencji językowych. Stąd tak ważne jest, aby właśnie w wieku, kiedy dzieci są najbardziej chłonne i chętne- wykorzystać wszystkie dostępne im zmysły. Nie tracić czasu na kolorowanie i wypełnianie podręczników, siedzenie przy stoliczkach, czy wpatrywanie się w ekran.