Wszechstronny rozwój językowy

Kurs języka angielskiego dla dzieci Zajęcia Musical English są kontynuacją zajęć Musical Babies dla dzieci powyżej 3 lat. Celem zajęć jest już nie tylko osłuchanie się z językiem angielskim, lecz nauka w sposób aktywny i trwały słów, zwrotów i całych zdań. Dzieciom pomaga pacynka programu- królik Ra-Ra Rabbit. Dzieci mają możliwość używania języka w sposób komunikatywny, są zachęcane do eksperymentowania z nim, rytmizowania, śpiewania, oraz tworzenia własnych rymowanek. Nieodzowne w tym procesie są płyty Musical English, których dziecko aktywnie słucha w domu. Zajęcia są bardzo energiczne, prowadzone w sposób dla dzieci atrakcyjny, efektywny i polisensoryczny. Z ogromną bazą pomocy dydaktycznych. Bez nudnego powtarzania słówek, wypełniania podręczników, czy wpatrywania się w ekran.

Dalej najważniejszym celem zajęć Musical English, podobnie jak Musical Babies jest prawidłowa wymowa i akcent, oraz wykształcenie odpowiedniego stylu uczenia się języka – odmiennego dla każdego dziecka. Także istotnie jest nabycie chęci do uczenia się, oraz do wykorzystania wszystkich dostępnych dzieciom narzędzi, po to, aby uodpornić je na fatalny system nauczania języka angielskiego w szkole. Wówczas bowiem zaczyna się prawdziwy problem. Nauka języka w polskiej podstawówce to w większości nuda, przeładowane, choć bajecznie kolorowe i multimedialne podręczniki, wypełnianie niezliczonych zeszytów ćwiczeń pełnych sztampowych zadań, pisanie sprawdzianów, wkuwanie ogromnej ilości nieadekwatnego, zupełnie niepotrzebnego słownictwa, odtwarzanie, a nie tworzenie języka i wręcz uwstecznianie się, a nie zdobywanie nowych, trwałych kompetencji językowych. Stąd tak ważne jest, aby właśnie w wieku, kiedy dzieci są najbardziej chłonne i chętne- wykorzystać wszystkie dostępne im zmysły. Nie tracić czasu na kolorowanie i wypełnianie podręczników, siedzenie przy stoliczkach, czy wpatrywanie się w ekran.

Gry i aplikacje multimedialne to bardzo dobre narzędzie dla starszych uczniów a tylko nieuczciwy chwyt reklamowy w uczeniu małych dzieci. Nie oszukujmy się, nasze dzieci już od wieku niemowlęcego mają bardzo duży kontakt z wszelkiego typu ekranami: telewizji, smartfonów, czy tabletów. Ich przydatność w kreatywnym nauczaniu języka, czyli takim, gdzie dziecko nie tylko poznaje język, ale także go używa- jest bardzo wątpliwa. Maluch wpatrujący się w ekran i wykonujący powtarzające się czynności palcem, lub rączką na tablicy multimedialnej jest tylko biernym uczestnikiem. Nie tworzy języka, tylko go odtwarza, nie komunikuje się tylko powtarza stały, z góry ustalony i przewidywalny schemat. Takie czynności skrzętnie filmowane przez nauczycieli ładnie wyglądają na profilu facebookowym, ale nie mają nic wspólnego z rozwinięciem przydatnych i długotrwałych kompetencji językowych. Na zajęciach nie wolno nam –nauczycielom tracić cennego czasu! Pamiętajmy, że dzieci uczą się zupełnie inaczej niż młodzież i dorośli. Przede wszystkim nie mają motywacji do uczenia się, a nauka jest dla nich czystą abstrakcją i okazją do świetnej, kreatywnej zabawy- i tylko w ten sposób uczą się trwale. Właśnie dlatego na zajęciach Musical English dzieci przyswajają i rozwijają język na różnorodne sposoby, polisensorycznie. Poznając na przykład słownictwo związane z jedzeniem oczywiście będą używać zmysłu smaku i węchu, próbując, kosztując, jedząc. Poznając język części ciała i czynności nie będą siedziały na dywanie i wpatrywały się w karty obrazkowe, tylko cały czas będą się ruszać. Wreszcie poznając odpowiednie brzmienie podobnych do siebie słów (np. bat-pat)- będą usprawniać wyczulenie słuchowe i tworzyć własne rymy z poznanych już słów. Bo takie rymy-własne, wymyślone będą zapamiętane o wiele lepiej niż 10 innych słówek.

Każde zajęcia Musical English mają określone składowe, co jest niezwykle ważne w edukacji małych dzieci, ze względu na zapewnienie dziecku poczucia bezpieczeństwa i niezbędnej na tym etapie rutyny. Procesowi poznawczemu zawsze towarzyszy bardzo dużo ruchu i muzyki. Dzieci uczą się nie zdając sobie z tego sprawy, przez „kontrolowaną” i twórczą zabawę. Na każdych zajęciach wykorzystywana jest bogata i zróżnicowana gama autorskich materiałów dydaktycznych (czytaj poniżej). Książeczki z Kartami Pracy Musical English, jakie dzieci otrzymują do domu oprócz płyt mają za zadanie umożliwić dziecku przećwiczenie poznanego materiału w domu, z rodzicem. Karty te wykorzystują sposobność wykonywania prac usprawniających inne zdolności niezwiązane stricte z nauką języka, tj. wycinanie, rysowanie po śladzie, przyporządkowywanie elementów do zbioru, itp.

Oprócz programu języka angielskiego dzieci w wieku 4-6 lat mają także okazję nauki języka hiszpańskiego w oparciu o program Ninos Musicales.